Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO i jak to zrobić?
Biznes

Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO i jak to zrobić?

Dzisiaj już w zasadzie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że działania marketingowe w internecie są dla jego firmy absolutnie niezbędne. Wielu wie również, jak istotne jest pozycjonowanie, czyli SEO. Jednak nie wszyscy są świadomi jak istotny jest również audyt SEO, czego efektem są niezadowalające efekty pozycjonowania. Sprawdźmy zatem, czym jest audyt i kiedy jego przeprowadzenie to konieczność.

Audyt SEO, czyli ocena sytuacji

Warto zacząć od wyjaśnienia czym tak w ogóle jest audyt SEO. Otóż najprościej rzecz ujmując jest to ocena aktualnej sytuacji witryny w sieci oraz jej sprawdzenie pod kątem wielu istotnych czynników. Sprawdza się jak strona aktualnie radzi sobie w wyszukiwarkach oraz analizuje stronę pod kątem jej dostosowania do komputerów oraz urządzeń mobilnych. W ten sposób udaje się zidentyfikować wszelkie błędy lub braki. Wszystko, co zostaje wykryte, specjalista umieszcza w raporcie razem z dokładnym opisem problemu i zalecanym rozwiązaniem. Jeśli audytem SEO zajmują się profesjonaliści, znajdziemy w nim również wskazówki i ramowy plan działania, jak poprawić sytuację, czyli pozycje w wynikach wyszukiwań.

Audyt SEO na dobry początek

Bezwzględnie audyt SEO należy przeprowadzić w sytuacji, gdy strona internetowa dopiero powstała. Jeśli przedsiębiorstwo dopiero rozpoczyna swoją działalność, tego typu audyt pomoże przygotować serwis do procesu pozycjonowania już na samym początku. Audyt SEO warto przeprowadzić również dla już istniejącej strony. W takiej sytuacji bada się witrynę i jej aktualną sytuację, a także porównuje stronę względem konkurencji. W przypadku zupełnie nowej strony działania mogą się nieco różnić od strategii dla strony istniejącej od dłuższego czasu, lecz większość punktów z pewnością się pokryje. Nowa strona to w zasadzie prowadzenie działań SEO od zera.

Kiedy należy przeprowadzić audyt SEO i jak to zrobić?

Audyt SEO w celu wykrycia problemów

Należy jasno zaznaczyć, że audyt SEO wykonuje się nie tylko na starcie współpracy. Jest on niezbędny również w sytuacji, gdy pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Jeśli pomimo wydatków i zaangażowania pozycje w wynikach wyszukiwań nadal są niskie, a wejść na stronę jest niewiele, należy zainterweniować. Aby móc trafnie określić, w czym konkretnie tkwi problem i jakie działania będą odpowiednie, przeprowadza się właśnie kompleksowy audyt SEO.

Profesjonalny audyt SEO

Teoretyczne audyt można wykonać samodzielnie. Warto regularnie przeprowadzać tego typu weryfikacje co pewien czas, nawet jeśli wyniki pozycjonowania są zadowalające. Niemniej jednak w przypadkach, o których była mowa powyżej, lepiej zlecić to zadanie specjalistom. Profesjonalny audyt SEO to jedyny dobry wybór, jeśli chcemy prowadzić w późniejszym czasie w pełni skuteczne pozycjonowanie. Fachowcy wiedzą jakich błędów i gdzie szukać, a także jakie działania należy wdrażać w konkretnych sytuacjach. Działają oni kompleksowo i o wiele szybciej. Tym samym zatrudnienie agencji SEO do przeprowadzenia audytu to wydatek, na który warto się zdecydować.