Skuteczna strona docelowa powinna być głównym celem dla każdego sprzedawcy. Może ona generować wysoki współczynnik konwersji, co finalnie przekłada się na przychód. Warto zatem poznać wszystkie niezbędne elementy landing page, by usprawniać wszelkie procesy sprzedażowe.
Czym jest landing page?
Landing page zazwyczaj działa na zewnętrznym serwerze, do której przenosi użytkownika od razu po wejściu w daną reklamę. Najczęściej projektując dany zestaw reklam zachęcamy odbiorców do skorzystania z różnych przycisków. Może to być kliknięcie w okno wysyłania wiadomości, do strony ze szczegółami oferty, czy też sugerować przejście do witryny. Główną funkcją strony lądowania jest gromadzenie niezbędnych informacji. Zalicza się do nich adresy mailowe, numery telefonów, preferencje zakupowe. Landing page wykorzystuje się na Facebooku, w reklamach Google i mailingach – są to najbardziej znane środki marketingowe. Znaczna większość skutecznych kampanii ma zadowalające osiągi dzięki skrojeniu strony lądowania pod dany rodzaj reklamy. Jeśli strona jest wykonana z dbałością o każdy szczegół, wówczas można być pewnym o pełnej skuteczności podejmowanych działań. Mamy wówczas do czynienia ze zwrotem zainwestowanych środków – stąd też bardzo duże znaczenie LP. Wyznacznikiem idealnej landing page jest efektywność, którą mierzy się poprzez zainteresowanie nią odbiorców. Z założenia taka strona ma kierować prosty przekaz do każdego potencjalnie zainteresowanego człowieka. Im prostsza szata graficzna, tym lepiej. Zarzucenie konsumenta szeregiem informacji ma odwrotny skutek i z całą pewnością nie przekłada się to na wzrost konwersji. Pierwszym krokiem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia działania i zasięgnięcia większej ilości informacji. Przykładów doskonale zaprojektowanych stron lądowania jest co najmniej kilka.
Przykładowe realizacje w zakresie landing page
Wśród najlepszych przykładów na idealnie skrojoną stronę lądowania znajduje się Rankomat.pl. Na korzyść przemawia tutaj przejrzysty i jasny przekaz graficzny. Już na pierwszy rzut oka odbiorca wie, że ma możliwość uzyskania zaoszczędzenia 50% kosztów ubezpieczenia. Czarno na białym widać także istotę strony, czyli porównywanie ofert w zakresie ubezpieczeń OC i AC. O dobry landing page zadbało również Bestjobs.eu, gdzie największą zaletą jest zdecydowanie optymalna ilość tekstu. Odbiorca do razu widzi ponadto korzyści wynikające z zagłębienia się w dalszą treść strony, z czego wyodrębnione są trzy najważniejsze. Na trzecim miejscu plasuje się równie atrakcyjna strona lądowania o nazwie fabrykasily.pl. Na pierwszy plan wysuwa się klarowna treść, która nie wzbudza żadnych wątpliwości oraz niedomówień. Ważne jest również CTA, który cały czas „podąża” za użytkownikiem podczas przeglądania strony. Generalnie stworzenie idealnej strony lądowania można poświęcić nawet kilka tygodni, lecz przy wystarczających możliwościach nie musi to trwać tak długo. Istnieje mnóstwo zależności, są one indywidualne dla każdej firmy. W każdym przypadku na stworzenie strony lądowania składa się sześć etapów.