Prowadzisz biznes? Sprawdź jak obniżyć koszty wysyłki towarów i produktów
Biznes

Prowadzisz biznes? Sprawdź jak obniżyć koszty wysyłki towarów i produktów

Prowadzenie biznesu — szczególnie e-commerce to częste wysyłanie przesyłek i paczek. Jeśli wysyłamy ich duże ilości, czasami nawet mała zmiana może przynieść spore oszczędności oraz zyski. W tym tekście przedstawiamy kilka przydatnych porad dotyczących obniżania kosztów wysyłania przesyłek.

Prowadzisz biznes? Sprawdź jak obniżyć koszty wysyłki towarów i produktów

 

Optymalizacja opakowania

Pierwszą poradą, która pozwoli zmniejszyć koszty przy stałym wysyłaniu towarów, jest optymalizacja opakowania. Często są one niestandardowe, a paczki są wypełniane np. piankami czy pomiętymi papierowymi opakowaniami. Zdecydowanie warto zakupić większe ilości opakowań w różnych rozmiarach i pakować przesyłki wykorzystując w nich miejsce w 100%. Działanie takie będzie wygodne, poręczne i wpłynie też na ceny przesyłek — z powodu gabarytów. Mniejsze paczki to też wydajne magazynowanie ich do czasu odebrania przez kuriera. Zamawiając większe partie opakowań czy pudełek, możemy często negocjować ceny lub personalizować opakowania np. poprzez dodanie nazwy firmy czy loga.

 

Porównywarka cen przewoźników

Ważnym sposobem na obniżanie kosztów przesyłek jest monitorowanie cen. Gdy prowadzimy biznes, w którym wysyłamy przesyłki pojedynczo — jako osoby prywatne, dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z porównywarek cen kurierów. W sieci istnieje wiele serwisów zestawiających ceny dla konkretnej przesyłki wielu firm kurierskich. Wystarczy wpisać do porównywarki parametry paczki, a otrzymany listę wyników z konkretnymi cenami. Często różne paczki o różnych wymiarach mają zupełnie inne ceny za przesyłkę u różnych kurierów. Jeśli wysyłamy duże ilości przesyłek, możemy prosić regularnie o przesyłanie ofert dla klientów biznesowych lub negocjować warunki z różnymi markami kurierskimi.

 

Przesyłki ponadgabarytowe / niestandardowe

Często w biznesie zdarza się, że musimy wysłać większą ilość towaru lub produkty w niestandardowej formie. O ile istnieje taka możliwość, warto sprawdzić, czy przesyłka będzie mogła być wysłana np. w dwóch, czy trzech mniejszych — standardowych paczkach. Często opłata taka może być mniejsza i korzystniejsza. Jeśli z kolei mamy do wysłania bardzo dużą ilość towaru, możemy również rozważyć opcje zamówienia palety itp. na której wyślemy duże zamówienie, nie płacąc za wiele paczek lub przesyłki niestandardowe.