Aspekty promowania na Facebooku
Porady

Aspekty promowania na Facebooku

Aktywacja promocji na Facebooku ma za zadanie zainteresować szersze grono odbiorców publikowanymi postami. Cel zostanie osiągnęty pod warunkiem przestrzegania najważniejszych zasad i tym samym unikania kosztownych błędów.

Aspekty promowania na Facebooku

Najważniejsze zasady promowania na Facebooku

Skuteczności reklamy na Facebooku z całą pewnością nie zapewni bardzo popularny przycisk „Promuj post”. Nie wykorzystuje się w ten sposób najważniejszych możliwości, jakie daje portal. To rozwiązanie dla leniwych, którzy zamiast szukania lepszych rozwiązań, korzystają z gotowych, podanych na przysłowiowej tacy. Tymczasem należy zacząć od przejścia do zakładki „Centrum reklam”. To w tym module mamy wszystko, czego potrzebujemy do zaplanowania efektywnej reklamy na Facebooku. Określamy tam kryteria takie jak: główny cel promowania, grupa docelowa, sposób płatności i zaplanowany budżet. To wszystko wybieramy na ostatniej prostej. Zanim przejdzie się do tego etapu, konieczne jest gruntowne przejrzenie profilu firmowego. Powinny znajdować się na nim wszystkie najważniejsze informacje i treści wzbudzające ciekawość i aktywność wśród odbiorców.

Dostosowanie reklam do tematyki profilu

Wykorzystanie potencjału promowania na Facebooku nie należy do łatwych. Ale po dokonaniu niezbędnych analiz, wszystko może się wyklarować. Kolejną zasadą jest wybór odpowiednich produktów lub usług do reklamy. Nie na wszystko potencjalny klient zareaguje w pozytywny sposób. Niektóre mogą wywołać zawód i zniesmaczenie po drugiej stronie. Takich problemów można uniknąć, gdy dokona się słusznego wyboru pod względem grupy docelowej. Wówczas istnieje większa szansa na aktywne zainteresowanie i zyskanie nowych klientów. Zastanawiając się zatem, czy promowanie na Facebooku się opłaca można odpowiedzieć, że tak, ale istnieje co najmniej kilka zależności. Dla wzrostu konwersji z pewnością tak, natomiast jednorazowe promowanie to zazwyczaj za mało. Istotą Facebooka jest to, by użytkownik przynosił portalowi jak najwięcej korzyści finansowych. A te wiążą się z inwestowaniem w reklamy.