Z jakich elementów składa się profesjonalny koszyk zakupowy?
Biznes

Z jakich elementów składa się profesjonalny koszyk zakupowy?

Koszyk zakupowy jest niezwykle ważnym elementem sklepu internetowego. Otwiera bowiem ścieżkę zakupową w naszym sklepie online. Koszyk zakupowy i karta produktowa doprowadzają do finalizacji transakcji zakupów.

Wyniki badań pokazują, że aż 70% koszyków jest porzucanych. Dlatego skoncentrujmy się na wprowadzeniu skutecznych koszyków zakupowych, które nie będą zniechęcać klientów.

Poszczególne etapy ścieżki zakupowej

Sklepy internetowe posiadają rozmaite ścieżki zakupowe. Niektóre sklepy online wykorzystują określone standardy, inne stosują w pełni dedykowane rozwiązania. Niektóre sklepy oferują wszystkie formularze na jednej podstronie, inne dzielą je na poszczególne kroki. Dlatego klient może mieć różne doświadczenia z zakupami przez Internet. Jeżeli Twój koszyk będzie taki jak w ten, z którym klient miał kiedyś kłopoty, istnieje duże ryzyko, że go porzuci. Dlatego przedstawmy jasno klientom poszczególne etapy ścieżki zakupowej.

Wysyłka i zwrot towarów

Bezpieczeństwo i zaufanie są głównymi elementami, które wpływają na decyzje zakupowe klientów w Internecie. W koszyku zakupowym umieśćmy informacje, których mogą szukać nasi klienci. Wtedy zakupy w naszym sklepie będą komfortowe. Przede wszystkim zawrzyjmy następujące informacje:

  • czas wysyłki od chwili złożenia zamówienia,
  • możliwy termin zwrotu zakupionego towaru,
  • czytelne przedstawienie skutecznych metod zabezpieczenia danych klientów, np. certyfikat SSL.

Oczywiście część takich informacji musi się znaleźć na karcie produktowej, jednak warto je opublikować jeszcze raz i podkreślić. Wtedy klient na pewno ich nie przeoczy. Będzie kojarzył nasz sklep internetowy z bezpiecznymi, łatwymi i błyskawicznymi zakupami.

 Z jakich elementów składa się profesjonalny koszyk zakupowy?

Koszty zamówienia

Zdarza się, że niektóre sklepy online stosują praktykę, w której przedstawiają ostateczne koszty zamówienia dopiero na ostatnim etapie robienia zakupów. Klient, który natknie się na tego typu działania, będzie miał później mniejsze zaufanie do zakupów internetowych. Dlatego wszystkie koszty zamówienia podsumujmy już w koszyku, aby uniknąć nieporozumień.

Metody dostawy i płatności

Klienci mogą mieć różne przyzwyczajenia. Lubią korzystać z kurierów i metod płatności, którym ufają. Dlatego zaproponujmy różne metody dostawy i płatności. W ten sposób klient znajdzie coś dla siebie. Istnieje większa szansa, że klient zrobi zakupy właśnie w naszym sklepie.

 Z jakich elementów składa się profesjonalny koszyk zakupowy?

Produkty polecane

W koszyku zakupowym może polecać dodatkowe produkty, które mogą zainteresować klientów. Wykorzystując technikę cross-selling, przedstawmy komplementarne produkty. Stosując technikę up-selling, możemy natomiast zaproponować ten sam produkt wybrany przez klienta, ale w lepszej konfiguracji. W ten sposób możemy efektywnie i prosto zwiększyć wartość koszyka zakupowego i wygenerować lepszą sprzedaż.