Już od dobrych kilku lat możemy zauważyć dynamiczny trend we wdrażaniu kolejnych usprawnień do wyszukiwarki Google. Wiąże się to wciąż z rosnącymi wymaganiami użytkowników końcowych. Nie uznają oni Google jako zwykłej wyszukiwarki, lecz jako asystent. Jak obecnie wyglądają trendy?
Wyszukiwanie głosowe
Wyszukiwanie głosowe jest jednym z najgłośniejszych wynalazków od Google w ciągu ostatnich lat. Możliwość wyszukiwania satysfakcjonujących nas wyników za pomocą głosu jest bardzo kuszącą perspektywą dla wielu z nas. Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak bardzo może to ułatwić nasze życie. Obecnie algorytm wyszukiwania głosowego wymaga jeszcze sporo pracy, ale i tak widać już postęp od pierwszych wersji tej funkcjonalności. Kto wie, być może wyszukiwanie głosowe kiedyś na dobre wyprze standardowe wyszukiwanie za pomocą wpisywania liter?
Uczenie maszynowe
Uczenie maszynowe jest w ostatnim czasie bardzo gorącym tematem. Coraz więcej osób chce coraz bardziej przystosowywać roboty do sprawniejszego radzenia sobie z danymi. Uczenie maszynowe pozwala nie tylko na przesyłanie do robotów danych, ale również umożliwia ich analizę. W efekcie robot wysuwa wnioski i uczy się, co powinien zrobić, kiedy w przyszłości ponownie otrzyma takie dane. W ten sposób oszczędzamy mnóstwo czasu na ręczne analizowanie danych oraz mamy pewność, że algorytm myli się znacznie rzadziej niż ludzkie oko.
Content marketing
Wartościowe treści to z całą pewnością temat, który dla Google jest oczkiem w głowie. Wyszukiwarce bardzo zależy, aby pokazywać użytkowników wyniki, które z pewnością pomogą użytkownikom w odpowiedzeniu im na nurtujące pytania. W ten sposób Google premiuje tylko te witryny, które posiadają nie tyle unikalny content, ale również taki, który odpowie na pytania użytkowników. Content marketing jest o tyle fascynującą dziedziną, że nie ma gotowych wzorców, jak teksty powinny dokładnie wyglądać. Istnieje mnóstwo poradników na ten temat, jednakże tak naprawdę tylko praktyka pokaże nam, jakie triki i sztuczki działają, a od jakich powinniśmy szczególnie uciekać, gdyż Google ich nie lubi.